[Epitesz-barkacs] menetes szar falba

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Okt. 31., P, 21:41:36 CET

jhidvegi wrote:

> Azért nem jó, mert nem mozdul eleget kifelé. Egy műanyag tipli több
> mm-rel növeli az átmérőjét, amikor belemegy a csavar. Ez meg nem.

Hát igen, akkor ez nem igazán jó.

> Egyszer csináltam olyat, hogy simán kihegyeztem az orsót úgy, hogy
> hosszabb darabon lett kúpos, és valami facsavarmenet féleséget is
> kanyarítottam bele flex-szel. Macerás, de járható út arra az esetre, ha
> a tipli nem akarja bevenni az orsót direktben, egy helyben tekeredik.

Végülis a hegesztésnél nem tart tovább ez se...

> :-)) Én is ezt próbáltam javasolni, csak nem tudtam, hogy van 8-as is. A
> két darabot a hegesztési ponton kúposra, hegyesre, mint egy pontozó, úgy
> kell megköszörülni, és úgy áthegeszteni az egészet, hogy a legközepe is
> meg legyen hegesztve. Ekkor le lehet köszörülni simán az eredeti
> átmérőre, és erős lesz.

Ja, akartam az előbb is írni:
Van ugye a 10 centi hungarocell, mögötte befúrunk a falba egy kb. 16-os
tiplit, de gondolom nem falsíkba hanem beljebb, hogy a vakolat alatt legyen.
Ekkor kifelé van egy 16-os furatunk mondjuk 15 centi hosszan amiben egy 8-as
szár jön ki. Ez bármilyen oldalirányú terhelésre elég szerencsétlen
megoldás, a hungarocell miatt meg nem lehet keményre húzni, tehát bármit
akasztasz rá, az mind oldalirányba húzza, sőt, még a furat se korlátozza az
elhajlást.

Arra akartam kilyukadni, hogy hiába van precízen bivalyerősre hegesztve, ez
így nagy terhek tartására nem alkalmas.

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))