[Epitesz-barkacs] menetes szar falba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 31., P, 20:42:03 CET

Moczik Gabor wrote:

> Akkor rá kell húzni valami műanyagcsövet, pl. 13-as pneumatika cső
> belül kb. 10-es.

Azért nem jó, mert nem mozdul eleget kifelé. Egy műanyag tipli több mm-rel
növeli az átmérőjét, amikor belemegy a csavar. Ez meg nem.

> De ha van alkalmas tipli, amiben az M8-as szártat direktben be lehet
> hajtani, szerintem az is jó, bár szerintem ez is legalább ilyen nagy
> átmérőjű lesz.

Egyszer csináltam olyat, hogy simán kihegyeztem az orsót úgy, hogy
hosszabb darabon lett kúpos, és valami facsavarmenet féleséget is
kanyarítottam bele flex-szel. Macerás, de járható út arra az esetre, ha a
tipli nem akarja bevenni az orsót direktben, egy helyben tekeredik.

> Ha kétséges, hogy ez elég erős-e, akkor kell venni 8-as
> állványcsavart hozzá való tiplivel, fejét levágni, és ráhegeszteni a
> menetes szart. :-)

:-)) Én is ezt próbáltam javasolni, csak nem tudtam, hogy van 8-as is. A
két darabot a hegesztési ponton kúposra, hegyesre, mint egy pontozó, úgy
kell megköszörülni, és úgy áthegeszteni az egészet, hogy a legközepe is
meg legyen hegesztve. Ekkor le lehet köszörülni simán az eredeti átmérőre,
és erős lesz. Így már hosszabbítottam vídiafúró szárat is 60 centisre, és
sikerült is. De már toldottam össze M20-as menetes orsót is úgy, hogy még
a menet is stimmeljen. Mert hosszabb kellett, mint 1 méter, és olyat nem
tudtam szerezni éppen.