[Epitesz-barkacs] fókuszált (nap)fény továbbvezetése

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 1., H, 09:06:19 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> fénygyűjtő búra/ablak felületére? Nem hiányzik rá egy
> "napszemüveg" réteg. A beérkező UV is ugyanúgy bejön többsazörös
> visszaverődéssel? Lehetne alatta napozni :-)

Szerintem csak szerényen, mert alul, ahol kilép a fény, ott úgy
viselkedik, mint egy lámpa. Tehát nem egy adott irányban jön belőle a
fény, hanem minden irányban. Tehát ha a mennyezeten van a nyílás, és ott,
mint egy pl 20 centi átmérőjű fényforrás jelenik meg, 1 méterrel alatta
már tizede a fénysűrűség egy felületen, ahova világít. Pl valakinek a
fejére. A padlón még gyengébb.