[Epitesz-barkacs] HĹ?szigetelĂ©s

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2008. Sze. 1., H, 07:32:15 CEST

On 31 Aug 2008 at 21:38, jhidvegi wrote:
> 50 fokos h~Nfokváltozáshoz
> rendelve kijön egy szép kis 1,9m3-es tartály. Csak ennek a napi
> h~Nmennyiség-vesztése nem vészes, míg a nagy tartálynál az a probléma,
> hogy kb 7 hónapig kell tárolni a h~Nt, és mondjuk 3 hónap alatt
> használódna fel.
Ami megoldást láttam valahol, az kb 30 m3 tartály volt, épületen
belül!!! Gyakorlatilag csináltak egy nagyobb ívű csigalépcsőt az
emeletre, és annak az orsóterében volt körbefalazva a tartály.
Ezt nyáron fűtötték napenergiával és a belteret hűtő klímákkal. A
lényeg, hgy a veszteség az épület termikus burkán belül maradt.
Igazából nem ccsak nyáron tették el a meleget télire, a
napkollektorok télen is rádolgoztak a rétegtárolóra. Persze az
egész egy passzív házban volt. Azokkal a hőszigetelésekkel és
építészeti megoldásokkal.

üdv

szepygab