[Epitesz-barkacs] HĹ?szigetelĂ©s

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 1., H, 09:08:57 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Ami megoldást láttam valahol, az kb 30 m3 tartály volt, épületen
> belül!!! Gyakorlatilag csináltak egy nagyobb ívű csigalépcsőt az
> emeletre, és annak az orsóterében volt körbefalazva a tartály.
> Ezt nyáron fűtötték napenergiával és a belteret hűtő klímákkal. A
> lényeg, hgy a veszteség az épület termikus burkán belül maradt.
> Igazából nem ccsak nyáron tették el a meleget télire, a
> napkollektorok télen is rádolgoztak a rétegtárolóra. Persze az
> egész egy passzív házban volt. Azokkal a hőszigetelésekkel és
> építészeti megoldásokkal.

Aha. Hol láttad ezt? Így már lehet, hogy jobb az ábra, mert a veszteség is
a lakásban marad, csak az a szépséghibája, hogy nyáron, amikor nem
hiányzik bent a hő, akkor is ontja, tehát a klímahasználat feltétel.

Érdekes lenne tudni, hogy az egésznek hogy alakul az éves energiamérlege
úgy, hogy használják ezt a tartályt, és hogy alakul, ha nem használják.

Nem tudod véletlenül, hogy milyen vastag hőszigetelést tettek rá?