[Epitesz-barkacs] fókuszált (nap)fény továbbvezetése

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 1., H, 09:32:06 CEST

 <szepygab at fw.hu> 2008.09.01. 07:23:02 +2h-kor írta:

> [...]

> viszont az, ami aluminizált műanyag fólia, drótspirálra húzva. Az
> olyan anyag, mint a csillogó tetőfólia. Az nem igényel polírozást
> és nem mattul meg. Van belőle előre hőszigetelt kivitel is, ha
> fűtetlen padlástéren kéne átvezetni. A hőszigetelt kivitel,
> átmérőtől függően 1000 - 1500 Ft/m (100 - 160 mm). A "pucér"
> jóval olcsóbb. Én az ATC-nél vettem Budaörsön a Benzinkút mögötti
> ősdepóban. 10 m-es hosszakat nyomnak össze 1 m hosszú dobozba
> (gondolom a hőszigeteletlen elfér még kisebb dobozban).
> Érdemleges mennyiségű fényhez nagyobb átmérőt választanék, és

az én elgondolásomban az "érdemleges" azt jelentené, hogy
1 - 1,5 - 2 m2 parabola fény nyereségét vinném 160-as csövön

így 2 szinten csak egy db 160-as cső lenne a hőveszteségem,
(fűtésnél)
és ennek ellenére 2m2 ablakfelületnyi fényt tudok továbbítani
(tetőtér felett van a parabola, és a pincében 2m2 "tetőablakot"
érzékelnék, mintha az udvaron barkácsolnék szabad ég alatt)

a hőveszteség meg csak a 160-as cső lenne