[Epitesz-barkacs] fókuszált (nap)fény továbbvezetése

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2008. Sze. 1., H, 11:33:10 CEST

Es ha hagyomanyos periszkop style lenne? Fent egy siktukor, lent egy siktukor, koztuk egy akna. valami paralelogramma szerkezet allitja a felso tukrot a nap magassaganak megfelelore, es vele mindig parhuzamosra az alsot. forgatni a napjarasnak megfeleloen eleg a felsot.

Amugy ha fix nyomvonalon es csak par meterre kell vezetni, nem lenne jo egy negyzet keresztmetszetu csatorna tukorbol?

vajk