[Epitesz-barkacs] fókuszált (nap)fény továbbvezetése

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 1., H, 12:10:05 CEST

vajk fekete  <halaloszto at yahoo.co.uk> 2008.09.01. 09:33:10-kor írta:

> Es ha hagyomanyos periszkop style lenne? Fent egy siktukor, lent egy
> siktukor, koztuk egy akna. valami paralelogramma szerkezet allitja a felso
> tukrot a nap magassaganak megfelelore, es vele mindig parhuzamosra az alsot.
> forgatni a napjarasnak megfeleloen eleg a felsot.

öveges prof óta régen még megtanultuk, le kell porolnom az agytekervényemet
köszi, hogy ezt a legegyszerûbb módot eszembe juttattad, elgondolkodom rajta

> Amugy ha fix nyomvonalon es csak par meterre kell vezetni, nem lenne jo egy
> negyzet keresztmetszetu csatorna tukorbol?

ha megfelelõen forgatni tudom, a csatorna oldalfalához miért kell tükör?

most próbáltam ki, hogy a nap fénysugarai annyira párhuzamosak, hogy
egy 110-es kályhacsövön is le tud menni a fény

régen 15x15cm-es tükörcsempét lehetett venni, ma sem baumax, sem prktiker,
sem egyéb helyeken nem hallanak róla, hiába kerestem :-(
lehet, hogy üvegesnél kellene levágatnom

az ember hajlamos a nagy álmokból a földre zuhanni :-)