[Epitesz-barkacs] HĹ?szigetelĂ©s

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 1., H, 13:11:30 CEST

vajk fekete wrote:
> a hazban benne van a tarolo tema engem is erdekel.

Akkor keményen számolgatni kell. Marha drága egy ilyen tartály, amit nem
szabad összebarkácsolni, mert ha véleglen kihasad, és kiömlik sok m3
forróvíz, iszonyú baleset történik.

> nyaron gond, hogy futi a hazat. de mivel ugyis a lepcsohazban van,
> nyaron lehet a lepcsohazat moderalt kemenykent uzemeltetni. tehat a
> feleslegesen a lepcsohazba ment hot fent kiengedni.

Kánikulában hőt kiengedni fent csak úgy lehet, ha melegebb van a
lépcsőházban, mint kint a kánikulában. :-) Szerintem ez nem járható út, de
annak nincs akadálya, hogy tudomisén 200W-ra csökkentsük a veszteségi hőt,
amivel azért egy klíma elbánik.

Másrészt idővel felgyűlhet a tapasztalat, hogy az év melyik részében lehet
még feltölteni hővel úgy, hogy már kint hűvösebb van, és már nem baj, ha
lejön az a plusz hő a lakótér bármelyik részében.

> tovabbkondolva, a tartalyt egy olyan aknaba kell tenni, ami ha nem
> kell a ho siman szelloztetheto, ha meg kell akar at lehet forgatni a
> levegojet a lakasokon.

Igen, ez jó megoldásnak tűnik. Én a pince alatt ástam volna egy 4 m
ármérőjű gödröt. Nem is foglalkoztam azzal, hogy hova megy a hő, csak
azzal, hogy a 7 hónap alatt begyjűjtött hő 3/4-ede elvész veszteség
formájában. Persze ennek jórésze a házba ment volna fel, de ez nem a
kezemben lett volna.

Még én se vetettem el teljesen, mert az is foglalkoztat, hogy ezt a vizet
nem csak 30 fokig lehet lehűteni, hanem 3-ig is, tehát hőtartálynak
használni a klímák számára is, ami miatt jóval jobb COP jön ki, mintha a
külső, fagyos levegőből kellene kiszivattyúzni a hőt. De továbbra is
kérdés a gazdaságosság. Ezt jelenleg nem tudom kiszámolni, nem tudom,
mennyiért lehetne összehozni egy ilyen valszleg koracél lemezből készült
tartályt. Lehet, hogy magam is meg tudom csinálni, sokszor láttam, hogy
csinálják a bazinagy bor- és más élelmiszeripari tartályokat awi-val,
amikor ilyen hegesztőgépekkel foglalkoztam, de az is vilcsó, hogy nem
piskóta egy meló. Csináltatva sokmilliónak tűnik. Műanyagból nem merném
megcsinálni, de az se lenne olcsó. A gödör kiásása, kibetonozása, a 40-50
centi hungarocell vagy más ilyesmi szintén kisebb vagyon. Szóval
átgondolandó erősen.

Viszont a pár m3-es napi hőtároló gondolata per Mágus, az nem rossz! Ez el
tudja rakni a napközben esetleg összeszedhető naphőt vákuumcsőből. Ha meg
épp nincs ilyen, akkor pihen. Na meg az is megoldható, és ez nagyon zsebbe
vág, hogy a klímák különmért áramból spájzolnak be ebbe a tartályba, és
innen van megoldva a fűtés, réteges vízelrendezéssel (magas tartály) a
használati melegvíz is. Én lehet, hogy inkább ilyet fogok csinálni. (Ha
megérem :-) )

Addig is mottó: hőszigetelés és még további hőszigetelés. :-)

(Ja, még valami: asszem máris olyanok az árviszonyok, hogy egy 3,5-ös cop
már jobb, mint a gázfűtés!!! Erre jöhet a gáz áremelkedése, meg az
éjszakai áram használata. Van min agyalni. És jó lenne összeállítani egy
táblázatfélét vagy grafikont, hogy a különféle energiahordozók ára /MJ
hogy is alakul nálunk akár időben visszafelé, és hogy van most más
országokban. Sokat számítana.)