[Epitesz-barkacs] fókuszált (nap)fény továbbvezetése

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 1., H, 13:44:09 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.09.01. 11:53:53 +2h-kor írta:

> Az viszont érdekes módszer, hogy a parabola belevilágít a csõ szájába,
> valami motorka van, ami a követést megoldja, és simán letükrözõdik a fény.
> Azt kéne tudni, hogy ha van egy pl koracél tükrös lemezbõl készült csõ,
> ami akár több méter hosszú is, és mondjuk 10 centi átmérõjû, vajon a
> visszaverõdések során mennyi fény nyelõdik el, mennyi lép ki a túlvégén?
> Engem világításilag érdekelne, nem fûtésileg. Fûtési célból szerintem jobb

ez engem is csak világítástechnikailag izgatna

mondjuk régi parabolám van, kb 6x6cm csempetükör kockákkal kellene beragasztgatni
(ilyen leírást és fényképet is láttam) meg van 130-as kéménycsövem
(csak ki kell smirgliznem a közepét)

közben találtam tükröt, ez a 10x10mm -esbõl sorozatgyártás is lehet,
akkor olcsóbb lenne, mint egy üvegesnél legyártatni
 Tükörgömb DL-MRBALL20

 Tükörgömb, O 20cm
Súly: 0,9 kg  A gömb PVC alapú, a tükrök valódi üvegbõl készültek.
A tükrök mérete: 10x10 mm
 2.790Ft   diszkó fénytechnika