[Epitesz-barkacs] HÄą?szigetelÄ?Ĺ s

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 1., H, 15:17:58 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> szaros helyzetben (nálam nincs éjszakai áram -> 43Ft/kWh,
> nincs gáz, nincs gáztámogatás sem ( nincs PB gázra :-( ) )

Éjszakai áramot lehet igényelni. Kötelesek adni annyit, amennyi a
nappalid.

Jelen adatok: lakossági áram ára valami 43,2 Ft/kWh, de csak bődületes
fogyasztásnál, kisebbnél 41,6 körüli.
(http://ugyfelkapu.elmu.hu/aramdij_kalkulator)

Gáz:
Aszongya, hogy a háztartási, ha kisebb, mint 20m3/h-s a gázóra:

99,35 Ft/m3, azaz 2,922 Ft/MJ, ebből (is) 34MJ/m3 jön ki.

Hozzájön az elosztással összefüggő két díj:
alapdíj: 5556 Ft/év
amúgy 7,65 Ft/m3

Megsaccolva az éves alapdíj arányát, ez kb 69%-kal növeli a díjakat.

ebből az jön ki, hogy a gáz energiaára 12 Ft/kWh + 15% fa, az 13,8 Ft/kWh
jelenleg.

Az arány: 43,2/13,8=3,13, tehát ha a COP ennyi, akkor van egál. Ha van
vízből nyerhető energia, akkor a COP jobb lesz tán még 3,5-nél is, főleg,
ha padlóba van benyomva a hő, tehát jól le van hűtve a kondenzátor.
És erre jön az éjszaki tarifája, 25,16 Ft/kWh, ezzel összevetve 1,82-es
COP-nál van egál. Ezt a legvacakabb klíma is tudja, ha állandóan
lederesedik akkor is. :-)

Szóval lassan le lehet szokni a gázfűtésről. :-)

> ha ezek így igazak, akkor klíma 2-es COP-pal nappali villannyal
> már gázzal egyenértékű (javítsatok ki, ha rosszul számoltam)

Igen, ez nem jól van számolva. De nem tartom kizártnak, hogy ide is
eljutunk. Szerintem csökkennie kell a villany és a gáz közötti
energiaár-különbségnek.

Másik összemérendő: a gázkészülék és a vmilyen hőszivattyő beruházási és
egyéb, járulékos költségei. ebben kevésbé látok tisztán. Kétségtelen, hogy
teljesítményre a gáz lesz olcsóbb, mert azért mondjuk 20-40kW-ot
összelapátolni még klímából is sok. Viszont a szükséghez méretezve lehet,
hogy a klíma az olcsóbb. És perdöntő a víz (kút vagy tartály), és hogy
van-e gáz. A PB-nél biztos, hogy a klíma jóval olcsóbb.

PB: 160kWh/palack kb, és kb 4200 Ft, azaz 26Ft/kWh, szóba se jöhet ép
ésszel.