[Epitesz-barkacs] kutfuras

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 1., H, 16:26:16 CEST

vajk fekete  <halaloszto at yahoo.co.uk> 2008.09.01. 13:28:30-kor írta:

> "ha vajk a pincéjéből indítja, és régi ásott kutat csinálna,
> akkor nyomtalanul meg tudja esetleg oldani "

> ha furt, akkor nem?

1)
egy 18-20 méter mélyre fúrni tudó gép általában teherautóra szerelt (motoros)

1a) ezt az utcában bárki megláthatja, ha akarja, ha nem.

1b) a kútfúrónak elvileg nyomot kell hagynia hatóságoknál
(a helyi önkormi jegyzője az elsőfokú vízügyi hatóság) +
az önkormi bevétele a vízhasználati díj, stb, amit hofi is jelzett

2)
3-4m magas vasháromszögről fúrt (inkább püfölt) kút  sem 1 napos meló,

3)
ha csak locsolgatni kell, akkor (az elmondottak alapján)
csak kb 2-3 gyűrűnyit kell lemenni, ha a pincéből indítod, és Te csinálod,
vagy nagyon kevesen ( azaz nem tudja a fél falu ) az jobb.

én téglával falaznám ki (nem kell hozzá kútgyűrű)

ha a kút már megy, és akkor vagy utána rákérdeznek, csak javítottad a kutat
(karbantartás) :-)

ha közben, akkor a lefedett kutat üzemszünet után kitisztítod (karbantartás)

elvileg országos szinten is talajmechanikai adatok is léteznek,
(kutak fúrási adatai, stb)  tehát a környékbeli talajadatok alapján
(ha van adat) akár műszakilag becsülni lehet, hogy mi
várható (pl. Józsi is jelezte, hogy fosó homok esetén elfelejteni)