[Epitesz-barkacs] Hőszigetelés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 1., H, 20:19:53 CEST

SirLeslie wrote:

> A nagyok nem úgy csinálják, hogy lezárják véglegesre miután a két
> tartály között elérték a kívánt szintet?

Lehet, nem tudom, csak gyanús, hogy nem könnyű azt úgy megcsinálni, hogy
ne akarjon visszaosonni a lég. Tehát valahogy ellenőrizni is kell. De a
legcikisebb olyan tartályt csinálni kívülre, ami bírja a légköri nyomást
kintről. Mert itt nem ugyanaz az eset, mintha egy tartály lenne belül 1
bar túlnyomásra igénybe véve, mert olyat nem nehéz csinálni, hanem az,
amikor -1 bar. Pokoli deformáló erők lépnek fel a legkisebb alakhibára is.
Vagy pedig bődületes erejű, tehát marha vastag falú tartály a külső. Én
nem vállalkoznék a megméretezésére.

Persze lehet, hogy a vákuum olyan jó hőszigetelő, hogy érdemes lenne
kiszámolni adatok birtokában, hogy mi lenne sok vékony, hosszú tartállyal
az ábra.

Még az is lehet, hogy belül, a belső tartály felületén valami üvegszerű
akárminek kéne lennie. Hősugárzás ugye, és üvegházhatás. :-) De lehet,
hogy valami fényes alufólia is megteszi a két réteg között úgy, hogy a
fényes felükkel látják egymást. A termoszokban is van valami fémgőzölés
hasonló célból.