[Epitesz-barkacs] szétszedéses kültéri?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 6., Szo, 22:27:08 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> A klímád 2,5 - 3,5 kW teljesítményéhez akár elegendő is lehet,
> bár a fűtőközeg nem tudom hány fokos.

Ezt valahogy úgy kell felfogni bizonyos határok között, mintha villamos
fűtés lenne. Nem a hőfoka adott, hanem a teljesítménye. Ha magasabb a
vízhőfok, akkor legföljebb rosszabb lesz a COP, több áramot vesz fel a
hálózatból. Pl ha egy klímának lefogom a beltéri ventillátorát,
folyamatosan megy föl a hőmérséklet és az áram. A hőfok megfoghatatlanul
forró is tud lenni.

> Gondolom a felfűtési idő
> jóval hosszabb lesz, miközben a klíma csak a tartályra dolgozik,
> nem a lakást hűti.

Nem hűtés, hanem fűtés üzemmódban dolgozna.
Mihez képest lenne jóval hosszabb a felfűtési idő? Nekem volt már 3kW-os
fűtőtest a 120 literes bojlerben, és elég rövid időket ment, persze sosem
volt jéghidegre elhasználva a víz belőle. De az első start-felfűtés is
alig volt több 2 óránál.

> Gyanítom elég sok melegvizet el kell használni ahhoz, hogy a
> beruházásod gazdaságos legyen.

Ha csak arra kéne neki, hát igen. (Egy ilyennek az ára kb 1400kWh, tehát
kb 5000MJ villamos energia ára körül lehet. Ebből kb 24 m3 50 fokkal
felmelegített vizet lehet tényleg előállítani. Viszont, ha a fűtést is
belevesszük, mert sikerül megcsinálnia, ráadásul a kútvízből, akkor a
fűtés gazdaságosabb lehet, mintha gázzal fűtene, és mellesleg harmadakkora
teljesítményből jön a melegvíz.)