[Epitesz-barkacs] szétszedéses kültéri?

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Sze. 7., V, 07:59:57 CEST

On 6 Sep 2008 at 22:27, jhidvegi wrote:

> Ezt valahogy úgy kell felfogni bizonyos határok között, mintha
> villamos f~ntés lenne. Nem a h~Nfoka adott, hanem a teljesítménye. Ha
> magasabb a vízh~Nfok, akkor legföljebb rosszabb lesz a COP,
Ezzel nincs is gond.
Én az egészben csak azt nem értem, hogy hány bőrt is kell az a
róka leadjon.
Adott egy hőteljesítmény, ami azért nem túl nagy. (Mindegy, hogy
ez miből, és milyen cop-vel.) Ezzel kéne hűteni, fűteni, hmv-t
előállítani, adott esetben egyszerre.
Gondolom mindezt nem egy passzív ház módjára hőszigetelt
épületben.
A dolog műszakilag megoldható, nem ez a kérdés.
Az egész játék belekerül valamekkora összegbe, a barkács részét
ne számoljuk, mert ha a Kolléga az adott idő alatt pénzt tudna
keresni, nem barkácsolna. A végeredmény az érdekes: mekkora
beruházásból, mit lehet megtakarítani energiában, és mindezt
milyen használati / komfort kompromisszumok árán.

üdv

szepygab