[Epitesz-barkacs] szétszedéses kültéri?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 6., Szo, 23:07:53 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.09.06. 22:27:08 +2h-kor írta:

> Ezt valahogy úgy kell felfogni bizonyos határok között, mintha villamos
> fűtés lenne. Nem a hőfoka adott, hanem a teljesítménye. Ha magasabb a
> vízhőfok, akkor legföljebb rosszabb lesz a COP, több áramot vesz fel a
> hálózatból. Pl ha egy klímának lefogom a beltéri ventillátorát,
> folyamatosan megy föl a hőmérséklet és az áram. A hőfok megfoghatatlanul
> forró is tud lenni.

a 12 literes víz(elő)melegítőbe beletennék egy villanybojler hőkapcsolót is,
hogy 55celsiusnál leblokkolja a villanyt

> Nem hűtés, hanem fűtés üzemmódban dolgozna.
> Mihez képest lenne jóval hosszabb a felfűtési idő? Nekem volt már 3kW-os
> fűtőtest a 120 literes bojlerben, és elég rövid időket ment, persze sosem
> volt jéghidegre elhasználva a víz belőle. De az első start-felfűtés is
> alig volt több 2 óránál.

no, akkor a fürdés előtt 2 órával kellene bekapcsolni a 120 literes felfűtését

> Ha csak arra kéne neki, hát igen. (Egy ilyennek az ára kb 1400kWh, tehát
> kb 5000MJ villamos energia ára körül lehet. Ebből kb 24 m3 50 fokkal
> felmelegített vizet lehet tényleg előállítani. Viszont, ha a fűtést is
> belevesszük, mert sikerül megcsinálnia, ráadásul a kútvízből, akkor a

a kútvíz miatt +4 körül lenne a "hideg oldali" vízelvezetés , és +8 felett lenne
a kútból feljövő víz,  ez (elvileg) a COP szempontjából nem lenne rossz