[Epitesz-barkacs] szétszedéses kültéri?

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Sze. 7., V, 09:22:44 CEST

On 7 Sep 2008 at 8:47, Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> nekem 100e + barkács   kontra   1milka
Nem ezt kell összevetni, hanem a 100 eFt-t a megtakarítható
energiaszámlával. Akkor tudsz várható megtérülést számolni.
Persze nem szabad megfeledkezni az amortizációról sem. Egy
villanybojler alig igényel karbantartást és az élettartama sok
évtized (nekem üzemel 40 éves bojlerem is, amit minden télen le
lesz ürítve, vagyis éri belülrő levegő is). Egy klímának a
kompresszora 15-20 évnél biztos nem bírja tovább. Mennyibe is fog
kerülni a javítása?

Ne érts félre, szívem csücske - lenne - az alternatív energiák
használata, de jelenleg még messze vannak a gazdaságostól. Ma még
inkább elkötelezettségi alapon, vagy van rá pénzem, hogy
hobbyzzak alapon terjedgetnek.
Szomorúan tanulságos Róbert, saját házán végzett, mérési sorozata
a biosolar.hu-n.

Ennek ellenére és is olyan rendszert építek, ami alkalmas akáűr
napenergia, akár talajhő fogadására, de most egy kondenzációs
cirkó fogja ellátni.

üdv

szepygab