[Epitesz-barkacs] mérőellenállás kompresszor elé

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 9., K, 14:07:26 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.09.09. 09:50:48 +2h-kor írta:

> Az nem volt neki üzemszerű állapot.

50-es évekbeli mosógép 120W-os motorjából köszörűt csináltam,
ami így kapott feladatot

ha nekitámasztotam a köszörülnivalót, hát recsegett a szerencsérlen relé
ebben az erőgyilkos üzemállapotban

> Ezekben a motorokban a segédfázis nem
> rézhuzalból volt tekerve, hanem valami olyanból, aminek van ellenállása
> is, ezzel eltolódott az áram fázis-szöge, és létrejött az indító nyomaték.
> Viszont ezt nem lehetett rajta hagyni épp azért, mert volt ellenállása,
> ezért a főfázis tekerccsel sorba raktak egy relét, ami bizonyos áram
> felett húzott csak be. Ekkor kapcsolta be a segédfázist.
>
> Ha egy ilyen mocit leterhelt valaki annyira, hogy a segédfázis
> folyamatosan be legyen kapcsolva, tutira leégett a motor.

a végén egy fénycsőkondit kapcsoltam be a rozoga relé helyett
20 perc után ki kellett kapcsolni hűtés gyanánt...