[Epitesz-barkacs] a klíma terhelésében áramfelvétel eltérés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 9., K, 13:44:24 CEST


vajk fekete wrote:
> az van, hogy a motor fordulatszama viszonylag fix, a nyomatek meg
> attol fugg, hogy a holeado oldalon mekkora a nyomas. tehat minnel
> nagyobb homersekleten kell leadja a hot, annal nagyobb a szukseges
> nyomas, annal nagyobb a szukseges kompresszorteljesitmeny.

Így van, de csak majdnem. Az is számít, hogy a szívó oldalon mekkora a 
szívás. :-) Ha ott jó hideg van, akkor alacsony a nyomás. Ez ott jön be a 
képbe, hogy a teljesítmény az nyomáskülönbség szorozva térfogatárammal. Ha 
kicsi a szívóoldali nyomás, akkor egy-egy lökethez alig tartozik valami 
gázadag, tehát kicsi lesz a térfogatáram, hiába adott a fordulatszám és a 
lökethossz (dugattyús gépnél). Pl a már vákuum lenne, akkor elvileg a 
teljesítmény el is tünhetne.

Viszont, ha jó magas a szívóoldali nyomás, akkor sok gázzal töltődik meg a 
lökettérfogat, jó nagy lesz a térfogatáram, és ezt ki is mértem, akár le 
is old a kompresszor hővédelme. (Meg is történt nálam). Maga a 
klímavezérlés is foglalkozik a problémával, csak nem tudom, hogy érzékeli. 
Ha kint túl meleg van, ezért fűtéskor magas a szívóoldali nyomás, akkor 
simán kikapcsolja a kültéri ventillátorát, hogy hüljön csak lejjebb.

Ehelyett én inkább megbűvölöm a szerkezetet később egy inverterrel, hátha 
úgy jobb lesz a COP. 



További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról