[Epitesz-barkacs] klíma és áramkimaradás?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 10., Sze, 11:34:30 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ha a beltérit jól beállítom, és nincs szükség távirányítani 1 hétig
> sem,,
> és kikapcsolom a távirányítót, és távirányító mindent elfelejt
> menyire macerás a távirányító újraokosítása?
> (majd most fogom a távirányítot először bekapcsolni ...)

Nem tudom, az miket tud, ez megy pillanatok alatt. Nem sokminden van:
- üzemmód (hűtés, fűtés, csak venti, páralecsapatás, automata. Az utóbbi
kettő ennél nem sokat ér)
- ventillátor sebesség (min, közepes, max, auto)
- légerelő lapát bólogasson-e vagy ne,
- hőfok beállítás,
- van egy fej szimbólum, ezt nem használtam még,
- turbo, ez nem érdekes, mert fél óra full erőt jelent beállítástól
függően,
- időzítő, ez meg azért nem érdekes, mert lejár úgyis. :-)

> kérdésem:
> a klíma feltöltése előtt lenne jó felokosítani a távkapcsolót?

Nem, semmi értelme. Persze lehet vele játszani - kikapcsolt klíma mellett,
vagy úgy, hogy nem irányítod rá.

A távirányítót nem úgy kell tekinteni, mint a tv-ét. Ez máshogy működik. A
tv-nél, ha nyomod a gombot (valamelyiket), akkor folyamatosan villog a
ledje, és azt a valamit folyamatosan csináltatja a tv-vel. Pl hangerő vagy
más, de ha egyféle, azt is ismétli.

Ennél, ha megnyomsz egy gombot, pl a hőfokot egy fokkal följebb állítod,
egy kódsorral átküldi a távirányítóban tárolt összes infót.
Pl ha hűtésre van állítva, és elfordítod a távirányítót a klímától, hogy
ne lássa a ledet, és átállítod fűtésre, meg más ventisebességre, meg más
hőmérsékletre.... , és utána odafordítod, és léptetsz egyet pl a
hőmérsékleten valamerre, akkor a klíma beveszi az összes megváltoztatott
paramétert, és eszerint fog működni.

> (a klíma feltöltése után jobb lenne azonnal a beltérit felprogramozni,
> vagy ha a feltöltés után csak fél nappal tudok nekikezdeni a beltéri
> agyához, az okoz e károsodást a klíma lelkivilágának?)

Ha megcsinálod a feltöltést, és nem szivárog sehol, akkor minden rendben
van, jövőre is elindíthatod. :) Ha feszültség alá helyezed, és eredetileg
kikapcsolt állaptoban csomagolták, akkor lehet, hogy villog egy darabig
vmelyik led, aztán az is abbahagyja. Na de ki az, aki - miután
feltöltötte, bekötötte... -, ne lenne kíváncsi a munkája eredményére? :-)

Valszleg a klíma procijában nincs lehetőség fals üzemmódokra, valamelyik
eltárolt üzemmód van benne aktiválva. A távirányítóval csak választasz
közülük.

Az első bekapcsolás pl fűtésre először éppen a kivárás miatt nem valami
sikerélménydús. Bekapcsolod, és telnek a percek, nem történik semmi. Aztán
elindul a kültéri kompresszora és ventillátora, meg lassú fordulaton a
beltéri ventillátora is (ez lehet, hogy rögtön), és várod, hogy csak úgy
dőljön a hő a szerkezetből, de csak szerény langyosság jön.
Már-már elkeserednél, amikor észreveszed, hogy szép lassan nő a kijövő hő,
és egy félóra múlva már igencsak képes teljes erőből ontani a meleget.

Aztán, ha elérte a kívánt hőfokot, és kikapcsol, majd újra bekapcsol,
akkor már jóval gyorsabban produkálja magát, eltűnik mindenféle várakozási
idő, helyből jó forrót fog fújni. Már úgy értve, hogy a kompresszor
elindulása után melegszik szépen a beltéri csőrendszere, hőcserélője, és
amikor jó forró lett, akkor indítja el a beltéri ventillátort. Azért ez is
megvan vagy 10 másodperc.