[Epitesz-barkacs] Zsaluzas
Mágus Bérprogram Demo
magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 11., Cs, 00:05:13 CEST
jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> 2008.09.10. 22:06:57 +2h-kor írta:
> Mágus Bérprogram Demo wrote:
>
> > szóval a tervezésnél a "biztonsági tényező" az 3, azaz ennyivel kell
> > felszorozni (ebben benne van "cementhiány szorzó", meg az egyebek :-)
>
> Nem hinném, hogy ilyen hozott beton esetén a cementhiány létrejöhet,
> amikor a mixerkocsiból a pumpába kerül egyből a beton, és csövön meg a
> vasak közé.
szepy vette észre a mosolygóst a mondat végén :-)
de komolyra fordítva:
a cement kötésszilárdságát sok szempont le tudja rontani akár a felére
pl. az agyag-iszap tartalom. pl. szemösszetétel
pl. amikor a betont keverted, előtte vettél mintát, hogy az agyagiszap tartalmat
megvizsgáljad? legfeljebb 4 lapát sódert tettél bele az 5 lapát helyett....
és ennek ellenére felhámlott a beton?
agyagos bányasóderből kimostad-e az agyagot felhasználás előtt?
vagy pl. Víz-cement tényező, a beton víz és cementtartalmának hányadosa. ....
pl. kisebb víz-cement tényező mindenkor nagyobb szilárdságot eredményez
> Amúgy meg egy mozdony úgy 80 tonna, a busz meg valami tizenvalahány.
> Szóval asszem itt gigászi a biztonsági tényező, de lehet, hogy ha
> meglennének a méretek és utánaszámolnék, akkor meglepődnék, hogy nem is.
hiába biztonságos a hídpálya, ha nincs alatta pillér, rossz az alapozás
pl. az 1-es villamos vonalán a megroggyantak több helyen a felhajtók,
(jó, ott nem a beton, vagy a cement volt a gond, de akkor is sz...r a technológia )
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról