[Epitesz-barkacs] Zsaluzas

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 11., Cs, 00:05:13 CEST


jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.09.10. 22:06:57 +2h-kor írta:

> Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> 
> > szóval a tervezésnél a "biztonsági tényező" az 3, azaz ennyivel kell
> > felszorozni (ebben benne van "cementhiány szorzó", meg az egyebek :-)
> 
> Nem hinném, hogy ilyen hozott beton esetén a cementhiány létrejöhet, 
> amikor a mixerkocsiból a pumpába kerül egyből a beton, és csövön meg a 
> vasak közé.

szepy vette észre a mosolygóst a mondat végén :-)

de komolyra fordítva:

a cement kötésszilárdságát sok szempont le tudja rontani akár a felére
pl. az agyag-iszap tartalom. pl. szemösszetétel

pl. amikor a betont keverted, előtte vettél mintát, hogy az agyagiszap tartalmat
megvizsgáljad? legfeljebb  4 lapát sódert tettél bele  az 5 lapát helyett....
és ennek ellenére felhámlott a beton?

agyagos bányasóderből kimostad-e az agyagot felhasználás előtt? 

vagy pl. Víz-cement tényező, a beton víz és cementtartalmának hányadosa. .... 
pl. kisebb víz-cement tényező mindenkor nagyobb szilárdságot eredményez

> Amúgy meg egy mozdony úgy 80 tonna, a busz meg valami tizenvalahány. 
> Szóval asszem itt gigászi a biztonsági tényező, de lehet, hogy ha 
> meglennének a méretek és utánaszámolnék, akkor meglepődnék, hogy nem is. 

hiába biztonságos a  hídpálya, ha nincs alatta pillér, rossz az alapozás

pl. az 1-es villamos vonalán a megroggyantak több helyen a felhajtók,
(jó, ott nem a beton, vagy a cement volt a gond, de akkor is sz...r a technológia )

 




További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról