[Epitesz-barkacs] Zsaluzas
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 11., Cs, 00:51:11 CEST
Mágus Bérprogram Demo wrote:
> szepy vette észre a mosolygóst a mondat végén :-)
Persze, tudom én, hogy nagy állami építkezéseknél ezerrel lopják a
legkülönfélébb anyagokat. Csak ebben az esetben szerintem a betongyárban,
ahol összeállítják az anyagot a mixerbe töltés előtt, már nem kavarnak
így. Elég modern keverési módok vannak, nem úgy van, hogy janibácsi
sacc/kb beönt valamennyit gyakorlatból. Kb úgy (tudtommal), mint a
számítógépes festékkeverésnél. És nem sima akármilyen sóderből dolgoznak,
hanem attól függően, hogy mit kér a kuncsaft. Láttam, hogy szét van
frakcionálva mindenféle méretben... még az is lehet, hogy a szétválasztott
kavicsokból adott arányban újrakeverik a belevalót.
> hiába biztonságos a hídpálya, ha nincs alatta pillér, rossz az
> alapozás
Na igen, ez más tészta. Persze nagyon drága beruházásoknál nem hibáznak.
Pl volt alkalmam közelebbről megnézni az M0 déli hídjának az építésénél,
hogy a hídépítő akkor vezetett be egy elég spéci pillérépítési módszert.
El nem tudom képzelni, hogy egy többtíz milliárdos beruházás értékét merné
bárki kockáztatni, hogy elcsessze az alapot, amit aztán nem lehet
helyrehozni túl könnyen (ha egyáltalán lehet).
> pl. az 1-es villamos vonalán a megroggyantak több helyen a felhajtók,
> (jó, ott nem a beton, vagy a cement volt a gond, de akkor is sz...r a
> technológia )
Milyen felhajtók tudnak a villamos vonalán megroggyanni? (Ez nem
okvetetlenkedés, csak nem tudom tényleg, hogy ilyenkor mit jelent a
felhajtó. Autópályán értem, az a sáv, ahol az autók ráhajtanak a pályára
kintről.)
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról