[Epitesz-barkacs] Zsaluzas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 11., Cs, 00:51:11 CEST


Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> szepy vette észre a mosolygóst a mondat végén :-)

Persze, tudom én, hogy nagy állami építkezéseknél ezerrel lopják a 
legkülönfélébb anyagokat. Csak ebben az esetben szerintem a betongyárban, 
ahol összeállítják az anyagot a mixerbe töltés előtt, már nem kavarnak 
így. Elég modern keverési módok vannak, nem úgy van, hogy janibácsi 
sacc/kb beönt valamennyit gyakorlatból. Kb úgy (tudtommal), mint a 
számítógépes festékkeverésnél. És nem sima akármilyen sóderből dolgoznak, 
hanem attól függően, hogy mit kér a kuncsaft. Láttam, hogy szét van 
frakcionálva mindenféle méretben... még az is lehet, hogy a szétválasztott 
kavicsokból adott arányban újrakeverik a belevalót.

> hiába biztonságos a  hídpálya, ha nincs alatta pillér, rossz az
> alapozás

Na igen, ez más tészta. Persze nagyon drága beruházásoknál nem hibáznak. 
Pl volt alkalmam közelebbről megnézni az M0 déli hídjának az építésénél, 
hogy a hídépítő akkor vezetett be egy elég spéci pillérépítési módszert. 
El nem tudom képzelni, hogy egy többtíz milliárdos beruházás értékét merné 
bárki kockáztatni, hogy elcsessze az alapot, amit aztán nem lehet 
helyrehozni túl könnyen (ha egyáltalán lehet).

> pl. az 1-es villamos vonalán a megroggyantak több helyen a felhajtók,
> (jó, ott nem a beton, vagy a cement volt a gond, de akkor is sz...r a
> technológia )

Milyen felhajtók tudnak a villamos vonalán megroggyanni? (Ez nem 
okvetetlenkedés, csak nem tudom tényleg, hogy ilyenkor mit jelent a 
felhajtó. Autópályán értem, az a sáv, ahol az autók ráhajtanak a pályára 
kintről.) 



További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról