[Epitesz-barkacs] Fw: Zsaluzas

magus3 maguspr at freestart.hu
2008. Sze. 11., Cs, 07:33:32 CEST

nagyon pontatlanul fogalmaztam

eredeti technológiával
2 függőleges betonelem, (ami közé földet, törmeléket, stb hordanak)
és ezt a 2 betonelemet betonvassal kötik össze (a betonvasat beton
veszi körül) így nem kell 45fokos földtámaszt használni

ezt a betonvasas összekötő elemeket állítólag francia technológiai ötlet
alapján valamilyen műszálas "kötelekkel" helyettesítették, és ezekkel
vették fel a húzóerőt a 2 függőleges betonelemek között.
Ez a műszálas kötél nem bírta a húzóerőt, és ezeket a betonelemeket
ideiglenesen úgy támasztották meg, mint ahogyan egy kiboruló
oldalfalat szoltak

kb 30 másodpercben a híradóban láttam, és akkor említették, hogy
ugyanebben az időben még 3 hídnál alkalmazták ugyanezt a módszert,
és azok is ugyanígy kívántak kiborulni, megroggyanni.