[Epitesz-barkacs] Fw: Zsaluzas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 11., Cs, 08:08:24 CEST

magus3 wrote:
> nagyon pontatlanul fogalmaztam
>
> eredeti technológiával
> 2 függőleges betonelem, (ami közé földet, törmeléket, stb hordanak)
> és ezt a 2 betonelemet betonvassal kötik össze (a betonvasat beton
> veszi körül) így nem kell 45fokos földtámaszt használni

Ja, azokra a rézsüket helyettesítő részekre gondolsz, amilyenek pl az
autópálya hidak alatt is szoktak lenni? Emléxem, itt tényleg voltak hírek,
hogy ez nem akar megmaradni.

De szerintem ez nem érinti a hidat magát statikailag. Vagy igen?

A műanyagnak nem az a baja, hogy nem elég erős. Hallottam egyszer egy
hídépítő mérnökkel riportot, amiben elmesélte, hogy van már olyan műanyag,
amivel kötélhidat is lehetne építeni. Amiben a műanyagok sokkal rosszabbak
az acélnál, az a nyúlásuk. (Rugalmassági modulus jóval kisebb)

Ha betonacél helyett használták, az korrózió szempontjából biztos nem
rossz, de ezt valaki rohadtul elbandzsította műszakilag. Árban nem is
biztos, hogy jobb. Lehet, hogy bírta volna az, csak éppen hatalmas
nyúlással, tehát nem marad meg a szerkezet alakja.