[Epitesz-barkacs] Fw: Zsaluzas

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 11., Cs, 09:30:33 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.09.11. 08:08:24 +2h-kor írta:

> Ja, azokra a rézsüket helyettesítő részekre gondolsz, amilyenek pl az
> autópálya hidak alatt is szoktak lenni? Emléxem, itt tényleg voltak hírek,
> hogy ez nem akar megmaradni.
>
> De szerintem ez nem érinti a hidat magát statikailag. Vagy igen?

(szerintem) ha a pillért "helyettesítik" ilyen műanyagmadzaggal
műszakilag elbandzsított rézsűhelyettessel, akor igencsak :-(

a rózsavölgyi fényképen sem láttam sem pillért, sem rézsűkitűmasztást,
sem "rézsűburkolatot", ami egy nagyob víz általi kimosást akadályozna meg

> A műanyagnak nem az a baja, hogy nem elég erős. Hallottam egyszer egy
> hídépítő mérnökkel riportot, amiben elmesélte, hogy van már olyan műanyag,
> amivel kötélhidat is lehetne építeni. Amiben a műanyagok sokkal rosszabbak
> az acélnál, az a nyúlásuk. (Rugalmassági modulus jóval kisebb)
>
> Ha betonacél helyett használták, az korrózió szempontjából biztos nem
> rossz, de ezt valaki rohadtul elbandzsította műszakilag. Árban nem is
> biztos, hogy jobb. Lehet, hogy bírta volna az, csak éppen hatalmas
> nyúlással, tehát nem marad meg a szerkezet alakja.

pláne 25méter a két rézsűhelyettesítőnél, :-)

szerintem az volt a legnagyobb baj, hogy nem vették figyelembe, hogy ha a
földtömeg megmozdul (szakadólap) ott már a mérnökurak minden tette
gyufaszálként mehet sz..rrá

pl. löszfal leszakadásakor a löszfal tetején épült ház kártyavárként pusztul