[Epitesz-barkacs] Fw: Zsaluzas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 11., Cs, 11:21:46 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> (szerintem) ha a pillért "helyettesítik" ilyen műanyagmadzaggal
> műszakilag elbandzsított rézsűhelyettessel, akor igencsak :-(

Ja, ha a pillért, akkor baj van.
Amit megfigyeltem az említett M0 hídnál, az nagyon precíz meló volt. Egy
spéci vasszerkezettel kiszorították a duna vizét a pillér környezetéből,
így "szárazon" tudtak pillért építeni. Na azért biztos nem volt ilyen
egyszerű, de nem követhettem végig, épp csak ezt a mozzanatot láttam.
El nem tudom képzelni, hogy ha ennek a kis patakhídnak a betonjába
tonnaszám tolták bele a betonacélt, hogy akkor egy hídpillérbe műanyagot
raknánk. De egy út felett áthidaló kis hídéba sem. Ez a műanyag valami nem
inkább valami rézsüt kiváltó szerkezetnek a teherhordó része lenne?

> a rózsavölgyi fényképen sem láttam sem pillért, sem rézsűkitűmasztást,
> sem "rézsűburkolatot", ami egy nagyob víz általi kimosást akadályozna
> meg

A kis hídnál, amit én küldtem be? Azt az állapotot nem fényképeztem le.

De kb ez a szerkezet készült (rajz) A lazán pontozott rész a talaj, a
sűrűbben a beton. Aztán lehet, hogy az alap és a hídszerkezet össze van
vasalva, nem láttam mindent, de a kiszedett talajt láttam.

A munkák idejére a folyási oldalon eltorlaszolták a patakot, és nagyobb
átmérőjű csövekkel vezették át a munkaterületen, hogy szárazon lehessen
dolgozni a meder környékén. A duzzasztott oldalon egész szép kis
vízmagasság, kb 1m alakult ki valszleg a csövek áteresztőképessége miatt.