[Epitesz-barkacs] eresz-teto-folia

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 12., P, 09:45:18 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> amikor már ötödször hullott vissza, elkapott a harci ideg,
> (természetesen a csuklóm nem bírta a fanglit, azóta sem)  kézzel
> belenyúltam a habarcsba, azután "k..a anyádat nem maradsz ott"
> felkiáltással úgy csaptam a falhoz,
> hogy utána már túlságosan is ott ragadt :-)

:-))

A kőnyűvesek nem erőlködnek így, viszont sokszor láttam már (dolgoztam
eleget kőművesek mellett a szünidőkben), hogy vakolás előtt egy elég híg,
erősen cementes misungot "lapátolnak" fel a fándlival a falra, és csak
ezután fognak neki a vakolásnak. Ez a cementes lé behatol a fugákba is,
meg minden résbe, és egész jó alapot ad a vakolásnak. Az erre felnyomott
vakolat nem akar leválni olyan könnyen, szóval annak, aki sok évvel később
ezt le kell verje, meggyűlik a baja. Mint a magvaváló és nem magvaváló
őszibarack, kb ilyen a különbség. :-)

Betonfödémre vakolásnál ez annyira szükséges, hogy nem is igen lehet
máshogy levakolni egy betonfödémet. (Alulról persze). A sima, száraz
gerendára nem akar a vakolt rendesen tapadni, akárhogy hozzávered. :-)

> az a kézzel tekerhető vakológép (gondolom erre utal a "géppel" szó)

Ezzel inkább festeni szoktak kültéri falfelületet, nem? A vakológép az
valami brutál gépi masina. Szomszédaim tőlem kértek hozzá áramot. Ezzel a
fándlizást lehet megsprórolni, meg hát biztos jóval termelékenyebben
szórja fel a falra a vakolatot. A simító mozdulatokat persze nem lehet
vele megspórolni.