[Epitesz-barkacs] ELVIRA lekerdezese

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 13., Szo, 11:58:40 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> az "egészséges paranoia" az életösztönt jelenti. :-)
> Ez védekezés a feltételezett veszélyek ellen

Ezért egészséges. :) Nem igazán gúnyból akartam írni, csak ez egy
megállapítás. A szarkazmus persze benne van, mert kidobod a fürdővízzel a
gyereket is.

Én pl nagyon számítógéptávoli vagyok olyan értelemben, hogy amiket leírsz,
azokhoz a dolgokhoz sem értek, és sosem bukkantam volna rá arra a trieszti
szerverre sem.

Viszont így kénytelen vagyok megbízni a szakemberekben, akiknek fizetek.
Elvárom, hogy a fizetős win a frissítéseivel, és a fizetős vírusirtó a még
sokkal gyakoribb frissítéseivel megvédjenek a szemétségek ellen. Eddig
(éveken át) bejött. És hozzáférek a weboldalakhoz is.

Ami a Te stratégiád, az is műxik, ha az ember rohadtul ért hozzá, és
mindig pontosan tudja, hogy mikor mit kell, nem kell letiltani, belelát a
folyamatokba... de ha ez nem így van, akkor még egy szaros elvirát se tud
megnézni. Ezért én nem tartom jónak ezt a mindent tiltunk stratégiát.

Ha esetleg a cserewinyós módszert választod, akkor kipróbálhatod azon,
amelyiket nem sajnálsz, az én módszeremet. Ha bejön, még tán örülni is
fogsz neki.

A harmadik módszer a linux használata, állítólag már nagyon
felhasználóbarát disztribúciók is vannak, és nem lesz gondod - mondják
azok, akik értenek hozzá. Hogy ez mekkora rálátást kíván a részletekre,
nem tudom. Meg azt sem, hogy ez mennyire gátolna meg egyes tartalmak
megnézésében. Mintha olvastam volna, hogy egyes fontos helyek nincsenek
linuxra megcsinálva, de nem tudom igazán, lehet, hogy tévedek. Pl a
kormányzati meg apehes és más efféle portálok, abev, ebev, tehát
ügyfélkapu meg ilyenek nem tudom, hogy mennek-e linux alatt. (Majd
rákérdezek egy ismerős srácra, aki könyvelő, és ha jól emléxem, linux alól
nyomul, de lehet, hogy néha kénytelen áttérni win-re, majd kiderül, ha
megmondja. :-) )

> erre telefonon felhívtak, hogy jó lenne, ha kicserélném a
> vinyótelepítéskor adott jelszavamat,
> mert ellenkező esetben hatóság megsértéséért.......

Ez milyen hatóság volt?

> azóta van "egészséges paranoia" -m :-)

Én meg úgy vagyok vele, hogy nem ringatom magam abban a tévhitben, hogy a
hatóság elől bármi lényeges adatomat, infómat is el tudnám titkolni. Ha
akarnak, akármikor idejöhetnének, és kivégezhetnének, nyomtalanul
eltüntethetnének... mi értelme van, hogy bármit erőködjek. Etekintetben
szerintem a legjobb módszer: belevegyülni a szürkeségbe. Hasonló vagyok a
többi 10 millóhoz, 6 milliárdhoz, nem lógok ki rengeteg szempontból, és
nem is foglalkozik velem az égvilágon senki sem, nem éri meg, semmi nem
érdekes, semmi nem számít. Aki akaratán kívül is átlagos, nem lóg ki
sehonnan, azzal valszleg ugyanígy foglalkoznak, pedig lehet, hogy rohadtul
nem akar átlagos lenni, de nem tud nem az lenni. :-)

Aztán persze vannak emberek, akik kifejezetten akarják, hogy nemcsak a
hatóság, hanem mindenki lehetőleg mindent tudjon róluk. Ilyenek a
médiasztárok. Megosztják a magánéletüket is, a legrejtettebbnek tűnő
dolgaikat is, vagy akár az egész életüket beleértve az ágyjeleneteket is
talán. Vagy a politikusok, akik még néha a bőrüket is vásárra viszik.
Némelyik cserébe a játszma túloldali pályáján is tud lenni, tehát az
adatgyűjtők, abba betekintők oldalán. Ha neki ez olyan jó, akkor csessze
meg, tegye.

Ugyanakkor azt is be kell látni, hogy a mai világ bonyolultabb, mint a
régebbi. A biztonság nem biztonság mára, kismilló, egyre fejlettebb módja
lehetséges a terrorista tipusú cselekedeteknek. Mintha az az idő
közelegne, amikor az esetleges háborúkat már nem katonák, hanem
terroristák és terrorelhárítók vívják. Ennek következménye lehet, hogy az
egyénről a lehető legtöbbet kell tudnia a hatóságnak, mert bárki lehet
potenciális terrorista. Ennek persze nem lehet örülni, de valahol meg
lehet érteni. Ugyanakkor az is vilcsó, hogy vissza is lehet ezzel az
egésszel élni, és meg is teszik.

Ha valaki meg nagyon ügyesen kibújik minden alól, az csak jól kilóg az
átlagból, és felhívja magára a figyelmet. Lehet, hogy szarabb pozícióba
kerül, mint aki besimul az átlagba, elfogadja, hogy sokmindent
tudnak-látnak róla állandóan, csak éppen teljesen érdektelen az egész.

Aztán jön a kaszás, eltávozunk, és valóban minden tökéletesen érdektelenné
válik. :-) Mondhatnám, hogy innentől még a szar is le van szarva. :-)
(Persze csak az egyik felfogás szerint, mert más felfogás szerint innen
jön aztán csak az igazi élet, és itt már mese nincs, a nagyfőnök még a
gondolatokba is belelát. Pontosabban az nem csak innentől van, hanem
korábbról is ugye. De a nagyfőnök legalább nem rosszindulatú - vélhetően.)