[Epitesz-barkacs] viz

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Sze. 14., V, 13:04:09 CEST

Szia!

On 14 Sep 2008 at 11:58, Erdos Zoltan wrote:
> - . vizmu altal adott tiszta viz : mindenre jo
Csak drága, és automatikusan csatornadíjat is fizetsz utána, ha
nem szereltetsz jó drágán, vagy nem veszel igénybe 10 %-os
átalányt.

> - . esoviz : ivasra nem alkalmas
igaz

> - . kutviz : ivasra ?
Kútja válogatja

> - . medencebol leengedett viz
Ritkán engedik le, inkább a visszaforgatás és kezelés a szokásos.

> - . futeskorben keringo viz
Teljesen kulon, zárt rendszer, nem jön ki belőle víz (javításhoz
való leengedést kivéve), inkább időnként utána kell tölteni

> - . furdoviz : meg lehet vele locsolni? esetleg wc oblitesre jo
> - . mosogatoviz
Mindkettő gyűjthető u.n. szürke víznek. Nem árt valami előszűrés
után a gyűjtőbe engedni, meg ne büdösödjön. WC öblítésre kiváló.

> illetve azt, hogy szerintetek meddig erdemes gepeszetben ezeket
> szetvalasztani es a felhasznalsok kozott tarolni ?
Ha viszonylag csapadékos helyen laksz, és elég negy
(tető)felületről tudsz csapadékvizet gyűjteni, az jól jöhet
locsoláshoz. Ha kellően tisztán tudod tartani, akár a mosógép is
ráköthető. Egy ilyen célra árult 3-6 m3-es műanyag tartály nincs
meg félmila alatt, plusz telepítés és gépészet.
Külön lehetne gyűjteni a mosógép, mosogatógép, mosdók, kádak,
zuhanyok szennyvizét. Léteznek háztartási méretben megvalósítható
biológiai szűrőrendszerek, aminek eredményeképp a víz wc-
lehúzásra, kerti (gyökérzónás) öntözésre használható. Ehhez dupla
lefolyócső rendszert kell a házba betervezni (utólag aligha
sikerül kialakítani), külön elvezetni a fekáliás szennyvizet és a
tisztíthatót.
Ma tervezhetetlenül hosszú lesz a megtérülés ideje. Olyan helyen,
ahol nincs vízvezeték, lajtos kocsival kell a méregdrága vizet
hozatni (Balatonfelvidéki szőlőhegyre 3 m3 vizet 8 eFt-ért
visznek fel), már most is megérheti, szigorúan gazdaságossági
alapon.
Én annyit tettem, hogy a wc-khez külön csönön vittem az
öblítővizet, és csak a rendszer belépési pontjánál közösítettem.
Ha egyszer megéri vagy rákényszerülök, viszonylag egyszerűen
szétválaszthatom és mehet bele a szürke víz.

üdv

szepygab