[Epitesz-barkacs] viz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 14., V, 15:03:55 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> ráköthető. Egy ilyen célra árult 3-6 m3-es műanyag tartály nincs
> meg félmila alatt, plusz telepítés és gépészet.

Viszont, ha csak locsolási célból kell, szerintem egész olcsó megoldás
lehet ezeket a kertben felállítható műanyag medencéket használni. Tán még
annak sincs akadálya, hogy elássa az ember (alkalmas gödröt csináljon
neki), meg letakarja, és a sok m3 begyűjtött víz locsolásra biztosan jobb,
mint a csapvíz.

Nálunk ivóvíz probléma biztos nem lesz még nagyon sokáig. Tehát ebből a
célból gépészkedni ugyan lehet, de nem biztos, hogy célszerű.

Viszont Oláh Györgtől hallottam - és milyen igaza van! -, hogy azokon a
helyeken, ahol ivóvíz probléma van, a levegőből szinte korlátlanul lehet
ivóvizet facsarni. Bárhol, bármikor. Ez onnan jutott eszembe, hogy valaki
említette a klímákban kicsapatott vizet. Azt tényleg csak szűrni kell,
netán reverz ozmózissal, meg hozzáadni pár alapvető ásványi sót, és kész
az elfogadható minőségű ivóvíz. Szinte csak technikai kérdés, mert
napenergia ezeken a helyeken elég bőséggel áll rendelkezésre.