[Epitesz-barkacs] szivattyú lábszelep

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 14., V, 17:45:55 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.09.14. 16:44:43 +2h-kor írta:

> Itt tudtommal nincs szó különösen vészes keringetésről.
> Lesz (vagy van) egy helyiség, amiben nincs fagy. Itt lesz elhelyezve a
> kültéri, de lehet, hogy nem csak az. Ennek a hőcserélője lesz locsolva a
> kútvízből. Elsőre, ahogy látom, inkább azt a módszert választotta a srác,
> hogy lesz egy tartály, amibe felnyomatja a vizet a kútból valami bikább
> szivattyúval, itt nincs hideg. Innen pedig valami kis szivattyúcska
> rálocsolja a hőcserélőre, ott lehül... aztán valami módon a már nagyon
> lehült víz ki lesz engedve valahova szintén időszakonként.

igen, ennyire tömören nem tudtam megfogalmazni

> Lehet, hogy az lenne mégis a jó megoldás, hogy a nagyteljesítményű, amúgy
> is meglevő szivattyú tényleg felnyomja a tartály vizet, és onnan van nem

a kb 14 méter  és a búvárszivattyú eléggé sarkos pont (az ALKO 30e Ft ez van nekünk
és a "mélyszivattyú" 80e felett ez a 2 fajta, ami számításba jöhetett)

ez a jelenlegi, erre érdemes "alapoznom"
**
korábban
a "házi vízmű" dumával megnevezettek tartállyal, azok, mint "felszíni szivattyú"
csak 7-8 - max 9 m-mélyről tudnak szívni, azok nem egészen nyerők, ezeket
a kútba be kellett engedni 6 m mélyre hogy onnan szívjon

én mélyebbre engedtem, (más okokból) és mindaddig, amíg a szomszéd a közös kutat
egy mélybúvárral meg nem rángatta, (és emiatt megemelkedett a vízszint, tehát akarata
ellenére jót tett)  akkor a villanymotor vízbefulladt
*****
egy gumimembrános pici szivattyú az orosz-ukrán búvárszivattyú 180Wattos
a membránt rángató tekercse annyira csattog, hogy 15méterrel arrébb, a
fürdőszobában éreztem, hogy megy a szivattyú  :-(