[Epitesz-barkacs] MÉRÉS Klimas futes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 15., H, 20:34:10 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> szóval adott a split, a műszaki adatai szerint
>
> szívóoldal 12 bar, nyomóoldal 28 bar, ekkor 720Watt  és  3,16A
>
> sajnos a nyomóoldalra nem szereltem nyomásmérőt, de a
> nem ismert állandó fordulatszám + a nem ismert lükethossz
> és a nem mért nyomás optimum esetén a motor tekercse
> 3,16A-t vesz fel  és lesz egy lágyvasas ampermérőm ehhez
>
> R410- táblázatban  adott
> 28 bar nyomáson táblázat szerint adott hőmérséklethez tartozik
> 12 bar-hoz is tartozna hőmérséklet
>
> kellene vennem legalább 2 hőelemet ( NTK vagy PTK ? milyen értékűt?)
> [...]

Most mondd meg, minek neked mindez? Teljesen felesleges!
A legtöbb, amire rákényszerülhetsz, hogy a klíma beltérijében levő hőmérő
szenzort ki kell vegyed onnan, és át kell raknod a kisbojlered elé. Vagy
veszel bárhonnan egy pontosan ugyanolyat, és átkapcsolhatóvá teszed, hogy
hol ez, hol az legyen benne az áramkörben. (Meglepne, ha találnál
paramétereiben is pont ugyanolyat.)

Amikre viszont szükséged van, azt már leírtam: a vízhőfok érzékelésére
szolgáló hőérzékelő, meg szobathermosztát, meg más efféle. Amíg viszont
nem használati melegvízre használod a szerkezetet, a saját hőmérője, ami a
hőcserélőn kívül, látható helyen van szerelve, ha felemeled az ajtaját
vagy mit, ami alatt a szűrők vannak, és a szűrőket is kiveszed, az olyan
meglepő pontossággal állítja be a szoba hőmérsékletét, hogy ihaj.
Szobahőmérővel nézheted, hogy tényleg az jön létre, ami a távirányítón be
van állítva.