[Epitesz-barkacs] MÉRÉS Klimas futes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 15., H, 22:25:15 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> be kell vallanom, 90% HVM+ vizes fűtés  és  10% a maradék meleg
> légmozgásos, de inkább 100% vizes (HMV+vizes fűtés)

Aha. Hát ez elég jól fog teljesülni is szerintem.

>  szaft így lehült 30 fokra, akkor a 30 fokos szaft a beltériből enyhe
> meleget fújt, és úgy ment

De csak nagyon enyhét, mert ha a víz ki tudja használni a jövő anyagot
úgy, hogy le tudja csapatni az egészet, akkor nem sok hő marad benne.
Igaz, hogy nem ismerem a fajhőket és forráshőket, de gyanús, hogy kb
másfél nagyságrend a különbség köztük. Tehát a beltéri csak akkor fog
számottevően fűteni, ha maradt még gáz, amit le lehet csapatni a
beltériben. Ez akkor áll elő, amikor a víz eléggé felmelegedett. Ezért
kellene ide olyan tartály, ami nem pici, elég magas, és a nafta fentről
lefelé áramlik körbe a rugón, és mire leér, már legyen jó eséllyel lé.

És az alul elhelyezett hőfokérzékelő kellene, hogy vezérelje. Ha nem veszi
észre a beltéri, hogy már elég, pl úgy, ahogy írtam, hogy a
hőfokérzékelőjét (ami a bemenő levegőnél van) felmelegíti a rá ragasztott
plusz kis fűtőellenállás, akkor tovább fog működni, és a beltéri fog
fűteni.

> én azt szeretném, hogy az összes energia a vízbe menjen, az egyre
> melegebb visszatérő szaft inkább menjen vissza a kültéribe

Ha azt akarod, hogy minden hő legyen kivonva, akkor a tartályban a
hőfokérzékelőt feljebb kell elhelyezni, és a hideg-meleg vízhatár a
tartály aljától följebb legyen így. A klímacsőben lévő szaft (ha már így
hívjuk) a hideg részen átfolyva tutira maradéktalanul lecsapódik. De ez a
rész nem tudna felmelegedni, mert a hőfokérzékelő már följebbi
hőmérsékletet érzékel, és előbb leállítja a klímát.

De addig is érdemes lenne kipróbálni, hogy a beltéri mit művel, tényleg
jól állítja-e be a hőfokot. Ez csak pár kWh, és lesz infód róla, hogy jól
muzsikál-e a szerkezet. Vagy ez teljesen hidegen hagy, egyáltalán nem
érdekel?