[Epitesz-barkacs] MÉRÉS Klimas futes

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 16., K, 01:13:17 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.09.16. 00:26:43 +2h-kor írta:

> Hát ezt marhára nem javaslom. Tutira hamar kicsinálnád a kompresszort. A
> beltériben van az az elektronika, ami a védelmi funkciók egy részét
> ellátja.
>
> Az miért nem jó, amit írtam?

tavasztól őszig:  12literes víztartály (mint minipuffer) és fürdés előtt 2 órával
        elkezdve egy 120 literes tartály felfűtése
    (sok évvel ezelőtt egy 5 literes konyhai villanybojler készenléti állapota
     2kWh-t pusztított)

ösztől tavaszig 200 literes puffertartályos fűtés, és 120literes fürdéshez

> Jó, de víz nélkül kellett volna kipróbálni.

12literes tartály levegővel simán felhevült volna a szaft 90 fokosra
ezért nem próbáltam így

> Nincs ezzel baj, a klímák csövét üzem közben tényleg nem nagyon lehet
> megfogni. Az én egyik klímám olyan forrót produkált korábban, hogy a rajta
> lévő hőszigetelő szivacs (az a gumiszerű valami) összezsugorodott,
> károsodott.

> Na de mit tudsz tenni? Szerintem nem kell foglalkozni vele, hogy mennyi a
> felvett teljesítmény. Látod, az enyémeknél is az van ráírva, hogy 1,1kW,
> közben 1,6 kW simán belemegy. Valszleg akkor lesz 1,1kW, amikor kint jó
> hideg van. (Ha kint kánikula van, írtam, hogy akár 9A-re is felmegy az
> áram, az már tényleg nem okés.)

ha igaz az  R410 táblázata, a szaft nagyobb hőmérséklete szoros összefüggésben
van a nyomással, a nyomás összefüggésben van az áramfelvétellel

a cop -számításhoz meg az elektromos teljesítményfelvételnek van jelentősége

> Tényleg, ha meglesz az ampermérőd, neked több lehetőséged van kimenő
> teljesítményt mérni: hideg tartállyal start, és megméred, mennyi idő alatt
> tudja felmelegíteni, de csak addig a pontig számolva, amíg a tartály után
> meg nem jelenik a meleg szaft az onnan kijövő csövön. Meg kell mérni tehát
> a víz start- és véghőmérsékletét, meg tudni kell a térfogatát. Esetleg a
> végén valahogy össze lehetne keverni a vizet.

a vérpumpa elvén (ahogy a dialízisen levő vérmozgatás megy)
csinálni egy szivattyút

> Az is járható út lehet, hogy előállítani egy állandósult állapotot, amikor
> folyamatosan folyik a víz is egy beállított térfogatárammal, és a
> Tbe-Tki -ből következik a teljesítmény. Pl ha 2 liter/perc van beállítva,
> akkor 20 fokos hőmérséklet-növekedést 2,8kW képes létrehozni. Fél óra
> alatt nem számottevő mennyiségű víz folyna el, és teljesen beállhatna az
> állandósult állapot.

ezt veszteség nélkül megoldom: a 12literes tartályból viszem a meleg
vizet egy 120literes tartályba