[Epitesz-barkacs] MÉRÉS Klimas futes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 16., K, 00:26:43 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> mivel a vízmelegítés lesz a főfeladata, ( és ha azt a beltéri nem
> tudná elektronikailag megemészteni) ha más megoldás nem lesz, a
> beltérit kiiktatom, és egy villanybojler hőkapcsolóját kötném be.

Hát ezt marhára nem javaslom. Tutira hamar kicsinálnád a kompresszort. A
beltériben van az az elektronika, ami a védelmi funkciók egy részét
ellátja.

Az miért nem jó, amit írtam?

> 30 celsius beltéri szobahőm.-re lett beprogramozva, 35 fokos víz
> esetén melegebbet fújt, 30 fokos víz esetén kisebb meleget fújt
>
> tehát muzsikál :-)

Jó, de víz nélkül kellett volna kipróbálni.

> mivel a 10-es cső olyan forró lett, hogy alig bírtam megfogni,
> mindenképpen teljesítménymérőt kell beiktatnom, vagy legalább a
> lágyvasas ampermérőt (amit holnap fogok kapni)

Nincs ezzel baj, a klímák csövét üzem közben tényleg nem nagyon lehet
megfogni. Az én egyik klímám olyan forrót produkált korábban, hogy a rajta
lévő hőszigetelő szivacs (az a gumiszerű valami) összezsugorodott,
károsodott.

> nagyon is érdekel, de a 720W-osat max 850-900W-ig hagynám
> éjjel-nappali folyamatosra túlterhelni (annak ellenére, hogy a
> motorvédelem többet bírna ki)
>
> tehát a max 900W teljesítményfelvétel lesz az a sarokpont, a
> folytatást ennek függvényében variálnám

Na de mit tudsz tenni? Szerintem nem kell foglalkozni vele, hogy mennyi a
felvett teljesítmény. Látod, az enyémeknél is az van ráírva, hogy 1,1kW,
közben 1,6 kW simán belemegy. Valszleg akkor lesz 1,1kW, amikor kint jó
hideg van. (Ha kint kánikula van, írtam, hogy akár 9A-re is felmegy az
áram, az már tényleg nem okés.)

Tényleg, ha meglesz az ampermérőd, neked több lehetőséged van kimenő
teljesítményt mérni: hideg tartállyal start, és megméred, mennyi idő alatt
tudja felmelegíteni, de csak addig a pontig számolva, amíg a tartály után
meg nem jelenik a meleg szaft az onnan kijövő csövön. Meg kell mérni tehát
a víz start- és véghőmérsékletét, meg tudni kell a térfogatát. Esetleg a
végén valahogy össze lehetne keverni a vizet.

Az is járható út lehet, hogy előállítani egy állandósult állapotot, amikor
folyamatosan folyik a víz is egy beállított térfogatárammal, és a
Tbe-Tki -ből következik a teljesítmény. Pl ha 2 liter/perc van beállítva,
akkor 20 fokos hőmérséklet-növekedést 2,8kW képes létrehozni. Fél óra
alatt nem számottevő mennyiségű víz folyna el, és teljesen beállhatna az
állandósult állapot.