[Epitesz-barkacs] MÉRÉS Klimas futes

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 15., H, 23:56:57 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.09.15. 22:25:15 +2h-kor írta:

> Aha. Hát ez elég jól fog teljesülni is szerintem.

> Ha azt akarod, hogy minden hő legyen kivonva, akkor a tartályban a
> hőfokérzékelőt feljebb kell elhelyezni, és a hideg-meleg vízhatár a
> tartály aljától följebb legyen így. A klímacsőben lévő szaft (ha már így
> hívjuk)

elnézést, a megfelelő szó nem tudott még belémivódni :-)

> a hideg részen átfolyva tutira maradéktalanul lecsapódik. De ez a
> rész nem tudna felmelegedni, mert a hőfokérzékelő már följebbi
> hőmérsékletet érzékel, és előbb leállítja a klímát.

mivel a vízmelegítés lesz a főfeladata, ( és ha azt a beltéri nem tudná
elektronikailag megemészteni) ha más megoldás nem lesz, a beltérit
kiiktatom, és egy villanybojler hőkapcsolóját kötném be.

persze örülnék, ha nem kellene ennyire drasztikusan beavatkozni, de
ha kell, akkor ....

> De addig is érdemes lenne kipróbálni, hogy a beltéri mit művel, tényleg
> jól állítja-e be a hőfokot. Ez csak pár kWh, és lesz infód róla, hogy jól
> muzsikál-e a szerkezet.

30 celsius beltéri szobahőm.-re lett beprogramozva, 35 fokos víz esetén
melegebbet fújt, 30 fokos víz esetén kisebb meleget fújt

tehát muzsikál :-)

mivel a 10-es cső olyan forró lett, hogy alig bírtam megfogni, mindenképpen
teljesítménymérőt kell beiktatnom, vagy legalább a lágyvasas ampermérőt
(amit holnap fogok kapni)

> Vagy ez teljesen hidegen hagy, egyáltalán nem
> érdekel?

nagyon is érdekel, de a 720W-osat max 850-900W-ig hagynám éjjel-nappali
folyamatosra túlterhelni (annak ellenére, hogy a motorvédelem többet bírna ki)

tehát a max 900W teljesítményfelvétel lesz az a sarokpont, a folytatást ennek
függvényében variálnám