[Epitesz-barkacs] MÉRÉS Klimas futes

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Sze. 16., K, 08:47:05 CEST

On 15 Sep 2008 at 22:33, jhidvegi wrote:
> Mivel lehetne a légáramot, vagy legalábbis több helyen a légsebességet
> megmérni? Régr~Nl rémlik valami ventillátor alakú szerkezet, amit a
> gyárban használtunk, de az biztos valahogy hitelesítve volt.
Conradnál 8 eFt-től lehet kapni szélsebesség mérőket.
Gondolom lehet kölcsönözni hitrelesített anemométert az MMSZ-nél,
de az se lehet olcsó.
Én csinálnék egy tölcsért, pl. hullámkartonból, hogy egy helyen
lépjen ki az összes levegő, és gyorsuljon is fel. Ennek ismert a
keresztmetszete, mérhető az áramlás sebessége és a hőmérséklet
is.
A többit csuklóból kiszámolod :-)

üdv

szepygab