[Epitesz-barkacs] MÉRÉS Klimas futes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 16., K, 09:11:38 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Conradnál 8 eFt-től lehet kapni szélsebesség mérőket.
> Gondolom lehet kölcsönözni hitrelesített anemométert az MMSZ-nél,
> de az se lehet olcsó.

Az utóbbit megnéztem, tényleg nem olcsó, egy napra több, mint 8ezer,
némelyik jóval több. A conradost nem néztem, lehet, hogy ennyit még megér,
de ha hődrótos, akkor azért meggondolom. Ha Beka netán lemond a sajátjáról
(pénzzé tenné), ha műxik, az lenne a legkényelmesebb megoldás nekem. Vagy
kölcsönadja hitelesítésre. Nekem több darab, olcsó légsebesség mérőre van
szükségem, mondjuk 4-5 darabra.

Azt találtam ki, hogy fogok egy pici prociventillátort, ráakasztok tápot,
amit lehet változtatni, és áram mérése mellett berakom a légáramba
próbaképpen. Ha pont akkora a huzat, hogy az áramnak nem kell hajtania,
akkor ott valami nulla körül kell kijönnie. Nem tudom persze, milyen motor
van egy ilyenben, pl ha a légáram az erősebb, vissza akar-e táplálni.
Ekkor lenne az, hogy az áramot nullára hozva kell a feszültséget
változtatni, ezt egy egyszerű szabályozó jellegű áramkör meg tudná
csinálni, így a tápfesz lenne arányos a légsebességgel. Aztán autóban
hitelesítés.

> Én csinálnék egy tölcsért, pl. hullámkartonból, hogy egy helyen
> lépjen ki az összes levegő, és gyorsuljon is fel. Ennek ismert a
> keresztmetszete, mérhető az áramlás sebessége és a hőmérséklet
> is.
> A többit csuklóból kiszámolod :-)

Már az is csak hozzávetőleges eredményt fog adni, hogy a klíma kiömlő
részén mérek sebességeket több ponton, aztán számolok.

De végülis nem olyan nagy pontosság kell. A COP-ot csak egyszer, egy adott
üzemállapotban szeretném megmérni klímánként. Utána egy cop-változást
kijelző eszközt szeretnék segítséggel készíteni, ami nem tesz mást, csak
egy belőtt COP-hoz képest mindig ki tudja mutatni, hogy ha azt mondjuk
3-nak tituláltam, akkor ahhoz képest mi az ábra egy másik üzemállapotban,
amikor más a légsebesség vagy más a kültéri hőmérséklet.