[Epitesz-barkacs] MÉRÉS Klimas futes

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Sze. 16., K, 09:23:08 CEST

On 16 Sep 2008 at 9:11, jhidvegi wrote:
> A conradost nem néztem, lehet, hogy ennyit még
> megér, de ha h~Ndrótos, akkor azért meggondolom.
ventilátor lapátos

> Azt találtam ki, hogy fogok egy pici prociventillátort, ráakasztok
> tápot, amit lehet változtatni, és áram mérése mellett berakom a
> légáramba próbaképpen. Ha pont akkora a huzat, hogy az áramnak nem
> kell hajtania, akkor ott valami nulla körül kell kijönnie. Nem tudom
> persze, milyen motor van egy ilyenben,
Szerintem ne bonyolítsd ennyire.
Ezek forgórészében van egy permanens mágnes. Az állórész
tekercseit elektronikusan kapcsolgatják. Ehhez van egy hall
érzékelő, ami egy pici tranzisztorra hasonlító tokban ül a
nyákon.
Válogathatsz a kicsatolható jelek között. Adsz egy tápot a hall-
nak és kapsz egy fordulatszám arányos impulzus sorozatot.
Kicsatolod a tekercsek valamelyikét, és kapsz egy fordulatszám
arányos frekvenciájú, változó amplitúdójú feszültséget.
Igazából egy gondját látom, ezek elég magy szélben fognak csak
elindulni. Ha kézzel megpörgeted, látod, hogy vannak stabil
helyzetei, kicsit akadozva forog.
Ha ki tudnád termelni belőle a vasmagot a tekercsekkel, és
meghagynád a hall érzékelőt, akkor ez a jelenség megszűnne,
viszont általában a vasmagban van csapágyazva a forgórész.

üdv

szepygab