[Epitesz-barkacs] MÉRÉS Klimas futes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 16., K, 09:35:29 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Szerintem ne bonyolítsd ennyire.
> Ezek forgórészében van egy permanens mágnes. Az állórész
> tekercseit elektronikusan kapcsolgatják. Ehhez van egy hall
> érzékelő, ami egy pici tranzisztorra hasonlító tokban ül a

aha. Szóval bldc motorok vannak ezekben a ventikben! Akkor eléggé
esélytelen, hogy áramfelvételre alapozzak, bár még egy mérést megér. Nem
tudom, mit csinál, ha gyorsabban pörgetik, mint ahogy a tápja tenné, de
gyanús, hogy visszatáplálni nem akarna.

Maga a ventillátor üresen használhatatlan éppen a mágnesek miatt. Nem
szabadon futó, és el se indul a teljes használt légáramtól sem. Ha
meglököm, forog ugyan, de ki tudja, mekkora fékezés valósul meg.

> Igazából egy gondját látom, ezek elég magy szélben fognak csak
> elindulni. Ha kézzel megpörgeted, látod, hogy vannak stabil
> helyzetei, kicsit akadozva forog.

Pontosan, erről beszélek, erre azonnal rájöttem. Megpróbáltam szétszedni,
de ezeket valahogy úgy tervezik, hogy tán még nem is szedhető szét
roncsolásmentesen. Van pedig olyan ventillátorom, ami szinte biztos, hogy
nem csúszócsapágyas, szóval alkalmas is lenne. Ezért találtam ki a
megtáplálást, és annak az áramfelvételét szabályozóval (egy sima
műverősítő) lenullázni, vagy minimalizálni, és az így kialakult feszt
tenni mért jellé.

Szóval hogy lehet ezeket szétszedni roncsolásmentesen?