[Epitesz-barkacs] MÉRÉS Klimas futes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 17., Sze, 13:24:30 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Nem olyan nagy ügy ám. Egy ilyen vacak ventiből kitermeled a
> lapátot és rágyógyítod egy selejt vinyo motorjára.

Meglepne, ha ilyen egyszerű lenne. Kedődik ott, hogy nemcsak hogy nincs
ilyen winyómotorom, de még nem is láttam sosem belülről. Másrészt drehálás
nélkül meglepne az is, ha a venti rárakható lenne egy ilyen motorra.

> Miért szenvedsz ezzel az áramosdival?
> Tedd rá a szkópot a ventillátorra, adj neki a kompresszorral, és
> nézd meg a kimeneti feszt. Szerintem egyszerűbb lenne a
> fordulatszámot frekvenciaméréssel megállapítani.

Jó, de a venti maga alkalmatlan a légsebesség mérésére, mert meg se moccan
a mágnespólusai miatt a huzatba berakva! Ezt próbáltam úgy kompenzálni,
hogy helyből kap feszkót, amitől lassan forog, és csak összefüggést kell
találni a fordulatszáma és az árama között.

A szkóp nem rossz, ha mérni akarok, de én be akarnám építeni ketyerébe, és
légsebességgel arányos jelet csiholni belőle. Méghozzá 4 vagy 5 darabot
akarok csinálni. A jelet nem én akarom nézegetni, hanem valamibe be kell
vezetni.