[Epitesz-barkacs] levegő-cső hőcserélő

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 17., Sze, 14:26:16 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Működnek ezek a hőcsövek vízszintesen is? Valahogy a

Rajzolni volt egyszerűbb vizszintesen. :-)
Amúgy van olyan hőcső, ami mindkét irányban működik. Van benne valami
folyadékvezető akármi, szövet, vagy nemtommmi. De házilagosan az egyszerű
felé kéne menni.

> Márpedig egy ilyen rendszerben meg tud cserélődni a hideg-meleg
> oldal, attól függően, hogy tél van-e vagy nyár.

Akkor úgy kellene kialakítani, hogy a légcsatornák is szerepet
cseréljenek, és mindig alul legyen a meleg oldal.

> Ez mennyiben jobb egy egyszerű ellenáramú hőcserélőnél?

Végülis ez is ellenáramú hőcserélő, ha áramlás irányban sok hőcső van.
Levegő-levegő viszonylagában nem az ellenáramú hőcserélők a divatosak,
hanem a keresztáramúak. Nem olyan evidens ebben a témában az ellenáramú.
És így is ménkű drágák. Valaki csinált egyet, meg is vannak a képek, mert
valahova felrakta, én meg eltettem. Marha nagy meló volt láthatóan.