[Epitesz-barkacs] levegő-cső hőcserélő

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Sze. 17., Sze, 14:39:15 CEST

On 17 Sep 2008 at 14:26, jhidvegi wrote:
> Végülis ez is ellenáramú h~Ncserél~N, ha áramlás irányban sok h~Ncs~N van.
> Leveg~N-leveg~N viszonylagában nem az ellenáramú h~Ncserél~Nk a divatosak,
> hanem a keresztáramúak. Nem olyan evidens ebben a témában az
> ellenáramú.
Ez egyre kevésbé igaz. A keresztáramúak hatásfoka 50 % körül van,
az ellenáramúakkal 80 fölé lehet menni. Nem nagy varázslat az
ellenáramú: ugyanaz, mint a keresztáramú, csak "széthúzták" a
vízszintes eltérítést :-) Nem négyzet alakú lemezekből van, hanem
hosszúkás hatszögekből. Egyebekben ugyanaz. Egyre több a műanyag
fóliás elválasztású hőcserélő az alulemezes ellenében. Létezik
olyan speciális fólia, amin a vízgőz molekulák is át tudnak
diffundálni, így nem szárad ki annyira a szoba téli levegője.

> És így is ménk~n drágák.
Így van :-(
Egy szellőző gép, két (bldc) ventillátor, hőcserélő, bypass
csappantyú, kondenzvízgyűjtő tálca, szűrők, hőszigetelt házban,
vezérléssel félmilánál indul :-(

> Valaki csinált egyet, meg is
> vannak a képek, mert valahova felrakta, én meg eltettem. Marha nagy
> meló volt láthatóan.
Én is elmentettem, és végignézve letettem a barkácsolásról.
Mire meglenne, belekerülne vagy a felébe és lenne benne egy
rahedli kompromisszum.

üdv

szepygab