[Epitesz-barkacs] levegő-cső hőcserélő

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 17., Sze, 17:46:04 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Ez egyre kevésbé igaz. A keresztáramúak hatásfoka 50 % körül van,

Nekem már itt gondom van. Hogy lehet egy hőcserélő hatásfokat definiálni.
Valahogy érzem, mit akarsz mondani, de nem tiszta.

Én úgy fogom fel, hogy egy keresztáramú hőcserélőben a két közeg
hőmérséklete nem "cserél helyet", hanem valahol a kettő közötti értékre
állnak be, sőt, talán a melegebb a középértéknél melegebb marad, a
hidegebb meg hidegebb.

> az ellenáramúakkal 80 fölé lehet menni. Nem nagy varázslat az
> ellenáramú: ugyanaz, mint a keresztáramú, csak "széthúzták" a
> vízszintes eltérítést :-) Nem négyzet alakú lemezekből van, hanem
> hosszúkás hatszögekből. Egyebekben ugyanaz.

Megnéznék egy ilyet, bár csak kíváncsiságból. Részben az ára miatt nem
vonz, másrészt az a véleményem, hogy egész pici légáramban gondolkodnék,
és amikor nézegettem ilyeneket, csak marha nagyon voltak a neten.

> Egyre több a műanyag
> fóliás elválasztású hőcserélő az alulemezes ellenében. Létezik
> olyan speciális fólia, amin a vízgőz molekulák is át tudnak
> diffundálni, így nem szárad ki annyira a szoba téli levegője.

Ez nagy ötlet, nem semmi, ha megvalósították.

> Én is elmentettem, és végignézve letettem a barkácsolásról.
> Mire meglenne, belekerülne vagy a felébe és lenne benne egy
> rahedli kompromisszum.

Ezzel szemben ez a kiskeresztmetszetű (mondjuk 1 vagy max 2 dm2-es)
csatornákba rakott, kb 30-50 centi hosszon behőcsövezett hőcserélővel
nagyon jófajta ellenáramú hőcserélő jönne létre. Én azt a kompromisszumot
kötném meg, hogy a nyári használatától eltekintenék. Télen pedig meg
lehetne oldani, hogy azt a kevés nedvességet, amit ez kivisz, pótolnám
ruhaszárítással, és egyéb, szokványos vizes tevékenységgel, ami egy
lakásban előfordul.

De biztos, hogy nem az elsők között lesz, amit megvalósítok! :-)