[Epitesz-barkacs] levegő-cső hőcserélő

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Sze. 17., Sze, 18:13:23 CEST

On 17 Sep 2008 at 17:46, jhidvegi wrote:
> Megnéznék egy ilyet, bár csak kíváncsiságból. Részben az ára miatt nem
> vonz, másrészt az a véleményem, hogy egész pici légáramban
> gondolkodnék, és amikor nézegettem ilyeneket, csak marha nagyon voltak
> a neten.
Kétféle alapon méretezik a lécserét.
A lakás légtere alapján, kb. 0,4 óránkénti légcserére. Ez 100 m2
lakás, 270 m3 légtérrel 108 m3/h légcsere, ami tényleg nem sok.
Lehet az ott tartózkodó személyek száma alapján is méretezni,
ekkor 25-30 m3/h légcserével számolnak.
Ezek a háztartási szellőztetők, olyan 180 - 400 m3/h közötti
csúcsteljesítményűek. Általában 3 fokozatot célszerű beállítani.
Egy minimálisat, amikor nem vagy otthon, egy átlagosat és egy
csúcsteljesítményt, ha pl. buli van és sokan vannak a lakásban.

üdv

szepygab