[Epitesz-barkacs] levegő-cső hőcserélő

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 17., Sze, 19:32:43 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.09.17. 19:06:08 +2h-kor írta:

> Ne már! Ez erős maximalizmus, ez már huzatot jelent! :-) Ha nem ellenáramú
> hőcserélős, ezt fűtéssel is nehéz bírni, feleslegessé válik a
> hőszigetelés! :-)
>
> A levegő fajhője kb 850J/m3K (cp=1024J/kgK). Tehát, ha egy 200m3-es lakás
> levegőjét 24percenként lecseréljük, és a hőfokkülönbség télen normál
> esetben 20 fok, az 0,14m3/s esetén
> 0,14*850*20=2,3-2,4kW. Merő pocsékolás! Én a tizedét gondolnám kb, ha
> teljesen tömített amúgy a kéró -  kivéve, ha jó oka van az embernek

ha jól belegondolsz, a hagyományos ajtó, ablak, stb mellett mindenféle
elektronika nélkül megvalósult ez a levegőcsere, már 100 évvel ezelőtt :-)

a mai nép meg bevette a cumit, először, hogy minden nyílászárót légteleníteni kell,
utána a gázkészülékek mellett a ___depresszós___  ventillálás miatt gázkémények
visszaáramlása miatt sok haláleset volt

tehát mindenképpen a ___kompressziós___ ventillálást kell megoldani