[Epitesz-barkacs] kompresszor Watt értéke

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 19., P, 19:26:25 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> De, azzal.

Akkor ez nem is olyan nagy szerkezet!

> Nálunk a kamrában állt. Annak télen sem ártott, a hűlt, nyáron
> meg kimondottan hasznos volt.

Nyáron persze, ott hasznos akkor is, ha a lakásban van.
Télen viszont a kamrából elhúzott hő is ugyanannyiba kerül, ha kint van a
hőszigetelés. Márpedig, ha a kamra nem külső hőfokon van, akkor bentről
táplálkozik hőileg, max valahol közbül foglal helyett a
hőellenállás-létrán. A lényeg, hogy semmiképpen nem kintről származik a hő
ilyenkor sem.

Ha pedig így van, akkor ugye a hőfokszabályozó szépen kiszabályozza a
lakótér hőfokát, észrevétlenül benne lesz a fűtés-számlában ennek a hőnek
egy része. (Mert nem mindet termeli meg a fűtés, ugyanis a lehült kamrán
át kifelé kevesebb hő fog távozni, ennyivel csökken a megtermelendő
többlethő.)

Persze ettől még nem rossz az, csak a szemléletre akartam utalni.