[Epitesz-barkacs] kompresszor Watt értéke

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 19., P, 20:02:34 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.09.19. 18:19:50 +2h-kor írta:

> Csak nem biciklivel? :)

de, úgy alakult a sorsom, hogy azzal

> És bekapcsoltad? Működik? Vagy még fel kell tölteni?

most a bekapcsolás előtt a műszaki leírást szoktam átnézni
(meg k..ra ki is fáradtunk, mire hazaértünk)

> [...]
> támaszkodik télen. Tehát nem csak az az energia kerül pénzbe, ami az
> elektr. hálózatból jön, hanem az is, amit máshonnan szed be. Így már nem
> olyan jó bót.
>
> Vegyünk egy 3-as cop-ot erre is, meg egy hőszivattyús fűtésre is.
> Így nézve a vízmelegítés energiájának a harmada 43Ft/kWh, a másik
> kétharmadának is a harmada, tehát ha E fűti fel a vizet, akkor
> E/3+2E/9=5/9E kerül pénzbe télen. Tehát több, mint a fele.
> Én azt hittem, hogy ez is kintről húzza a hőt.
> (A gáz se segít ezen, mert az is kb ott van, mint a 3-as COP-ú klíma).

nyáron a Gabi által is említett kamrahűtés lesz a megoldás
télen meg pl. a kútvízzel csorgatni

> Ergo: jelenleg energetikailag az a két megoldás lehet a legjobb, ha vagy
> kintről melegít 3-as coppal, vagy direkt gáz (lehetőleg tartályos)
> melegvíz van. (Ha eltekintünk a napkollektortól és efféléktől..)
>
> Vajon mi lenne az ábra, ha valami modernebb gázzal töltenéd fel? Pl amit
> vettél: R407C? Lehet, hogy az olajat is ki kell cserélni persze, ezt majd

egy leírás szerint
"A betiltott R12 hűtőközeg kiváltására az új készülékeknél mind az R134a jelű
„klórmentes freon”, mind az R600a (izobután) jól bevált. "

tehát a kísérlet pl.  először palackos PB gáz, ha az hem jön be, akkor az   r407-es
(ami viszont valóban jobb, mint a r134a)

> Moczik Gabi megmondja, ő vágja ezt a témát. Ja, és az automatikáját is meg
> lehetne piszkálni, hogy az a 8 fok inkább -18 fok legyen. :-)

ha lehet, akkor biztosan piszkálni is fogom :-)