[Epitesz-barkacs] M0

gurmac gurmac at gmail.com
2008. Sze. 20., Szo, 12:23:18 CEST


Van az új szakasz, aminek a kevésbé új része az M5 külsőbb részénél 
kezdődik, tehát az M5-ön kell menni kifelé a régiről, hogy ide jusson az 
ember. Ez rohadtul nem tűnt nekem logikusnak - eddig.

Na de megnéztem az egészet kicsit jobban a guglival fentről, és látom, 
hogy van valami kezdemény az M5 régi M0 felőli, déli oldalán, valamint, 
hogy a régi M0 valami számomra rejtélyes okból csinál egy erős kunkort a 
város felé, és úgy csatlakozik az M5-höz.

Ha építenének egy kb 6-7km közöttú új szakaszt a kisdunahídtól az új M0 M5 
alatti vége közé, akkor megszűnne az a baromság, hogy az út egy részét az 
M5-ön kell megtenni. És ráadásul eléggé kikerekedne az M0 alja így ezen a 
szakaszon.

Tudtok valamit róla, hogy ilyesmit terveznek-e egyáltalán? A messze 
távolban biztos, mert különben minek építették volna azt a kb 1km-es 
útdarabot lehajtókkal, mindennel együtt? Aztán az is lehet, hogy a gugli 
kissé időben le van maradva (azaz ez biztos), és már tovább jutottak, de 
ezt ugye nem lehet megnézni odaautókázással, mert biztos le van zárva. 
Vagy nincs?

Amúgy a minap mennem kellett az M3-ra délbudáról, és gondoltam, kipróbálom 
ezt az utat, nem másztam át a városon. Nekem megnyerte a tetszésemet, hogy 
ez már teljes autópálya, lehet döngetni is, aki akar. És pár furcsaságot 
is találtam: pl hogy a kapaszkodósávok máshogy vannak csinálva, mint ahogy 
megszoktuk.
A megszokott ugye az, hogy kívül jön a plusz sáv, és a lassúk mennek 
kijjebb (ha mennek). Itt meg belül van a plusz sáv, a lassúk nem 
változtatva irányt legkívülre kerülnek, a gyorsak váltanak sávot az 
emelkedős szakaszon.

Mint megtudtam, külföldön eleve ez a módi (én nemigen járok külföldre), ez 
a külső kapaszkodó sávosdi alapvetően magyar megoldás. Persze nem csoda, 
az a sejtésem, hogy ezek alapvetően utólag odaépített sávok, azt meg 
utólag ugye csak kívülre lehet. Ha meg van új szakaszban ilyen (nem mentem 
végig mindenütt), akkor meg valszleg a vegyesfelvágottat nem akarták 
megvalósítani.

Aztán persze lehet, hogy idővel némi átfestéssel mindet átalakítják 
olyanra, hogy a plusz sáv belülre kerüljön.

Hazafelé egy jókora dugó miatt, ami ott volt, ahol én akartam lehajtani, 
tovább mentem, és látom, hogy a lenti, délbudai lehajtótól nem sokkal a 
70-es út környékéig terelés van, és mintha itt is autópályává építenék át 
az egészet. Én csak remélni tudom, hogy ezt folytatják, mert ez az állandó 
dugózás, és az a sok halálos baleset, ami az autóút szintű M0-án van 
minden évben, már tarthatatlan. Itt az lenne a jó, és remélem, ez is lesz, 
hogy nem is sima 2x2 sáv + leállósáv, hanem 2x3 sáv+leállósáv épülne.

Ha az egésznek az autópályásítását megoldanák, megszűnhetne ez a 80-as 
korlát is. 



További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról