[Epitesz-barkacs] kompresszor téma 1

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 21., V, 15:51:15 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> első kérdés:
> a vasat hogy szereti az R134 vagy az R407 ?

Szerintem biztos nincs vele baja. A kompresszorok edénye is vasból van,
meg belül a motor dolgai, vastest, tengelyek...

> R12 esetén mivel lehet a sziszegés helyét megtalálni?
> (mint pl régen a gumilukadást szappanos vízzel ?)

Ha eláll a sziszegés, ha nem mén a motor, akkor baj van, mert bejutott
levegő is. És jó lenne nem összevizezni. Fülre nem megy? Esetleg az orvosi
akármi, sztetoszkóp vagy hogy hívják? :-) Na jó, ennek egy háziasított
válfaja: fülbe hajlékony cső, aminek a másik végével lehet kutakodni. Ha
rálelsz a sziszegés helyére, biztos jóval erősebben fog hallatszani.

Ha megvan a hiba, amit ki tudsz javítani, utána teljesen le kéne
vákuumozni az egészet, és feltölteni az eredeti gázzal, vagy ha az nem
megy, akkor megnézni, hogy ebben miféle olaj van, és ha az harmonizál a
neked eleve meglévő palackos R407C-ddel, akkor azzal feltölteni, ha meg
nem, akkor olajcsere is kell, de azt nem is sejtem, hogy lehet
megcsinálni.

Sőt, már eleve azt se tudom, hogy lehet egy ilyenben maszek módon
leszívást, feltöltést csinálni, biztos nincs rajta az az autógumiszelephez
hasonló valami, ami a klímákon szokott lenni. Inkább egy hűtőgéphez lehet
hasonló, nem? Egy csőcsonk, amit a szerelő valahogy tud kezelni.